Retur och ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot din vara. Observera att ångerrätten inte gäller om varan/varorna inte kan returneras i samma skick som de var i vid köpet.

Vid retur av del av order återbetalas leveranskostnaden inte.

Om du önskar att returnera hela eller delar av din order ber vi dig vänligast att packa varan/varorna i påsen som du fick kläderna i, den är återförslutningsbar.

För att underlätta hanteringen av din retur, ber vi dig vänligast att skicka med den avklippta följesedeln med ditt angivna ordernummer på. 

Du bokar själv returen i Budbee-appen eller via det sms du har mottagit från Budbee i förbindelse med leveransen av din order.

Det behövs ingen returetikett, den sätter Budbee själva på när de hämtar upp returen.

Notera att vi upplever en leverans tid på upp till 3 veckor för returpaket med Budbee.

Du som har valt PostNord får en bifogad returetikett som du kan använda som frimärke. Lämna in returpaketet hos ett PostNord ombud och be om ett inlämningskvitto. Vi ersätter inga förlorade paket utan ett kvitto.

Notera att det kostar 49 kr att skicka en retur till oss, det dras automatiskt av vid återbetalning.

OBS! Om du har betalat med Klarna Faktura ska du kontakta Klarnas kundtjänst så de kan pausa din faktura i samband med din retur/byte, för att undvika att passera fakturans förfallodatum. Om du returnerar delar av din order och du har betalat med Klarna faktura, kommer beloppet justeras därefter. Vänligen läs mer om Klarnas Villkor här.

I förbindelse med byte av varor ber vi dig vänligast att returnera din vara och därefter lägga en ny order på webbshoppen av den vara som du önskar byta till. Detta gör vi för att försäkra oss om att varan du önskar att byta till inte blir utsåld under tiden vi behandlar din retur. 

Returkostnaden är 49 kr.

Vi sänder ordern i en återförslutningsbar påse och du bokar själv returen i Budbee-appen eller via det sms du har mottagit från Budbee i förbindelse med leveransen av din order.

Det behövs ingen returetikett, den sätter Budbee själva på när de hämtar upp returen.

Notera att vi upplever en leverans tid på upp till 3 veckor för returpaket med Budbee.

Du som har valt PostNord får en bifogad returetikett som du kan använda som frimärke. Lämna in returpaketet hos ett PostNord ombud och be om ett inlämningskvitto. Vi ersätter inga förlorade paket utan ett kvitto.

Returkostnaden är 49 kr och beloppet kommer dras av på din återbetalning när vi har behandlat din retur.

OBS! Om du har valt att betala med Klarna faktura kommer returkostnaden på 49 kr finnas kvar på din faktura/delbetalning. 

Skulle produkten vara skadad eller ha ett fabrikationsfel, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagsstifning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du har en reklamationsfrist på 24 månader gällande från det att du har mottagit din vara. Reklamationsfristen omfattar fabrikationsfel och skador. Blir varan defekt i följd av allmän slitage eller felaktig användning, gäller inte reklamationsfristen. 

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

Om du önskar att reklamera en vara, ska du kontakta oss på kundservice@patinamode.se. Det är viktigt att du anger följande:
- Ditt ordernummer. 
- Vilken vara du önskar att reklamera.
- Felet på varan.

Varan ska alltid returneras i rätt emballage och var uppmärksam på att vi inte tar emot paket skickat via efterkrav. 

Vi returnerar pengarna till ditt bankkonto inom 14 dagar från den dag du har skickat ditt returpaket.

Notera att det kan ta längre tid vid retur med Budbee då vi upplever en leveranstid på upp till 3 veckor på returer.

Om du har betalat med Klarna Faktura och returnerat delar av din order så kommer beloppet justeras på din faktura. Vänligen läs mer om Klarnas Villkor här!

Vi behandlar din retur snarast möjligt, från den dag vi har mottagit ditt returpaket. 

Vi upplever en leverans tid på upp till 3 veckor för returpaket med Budbee. Har du skickat din retur med PostNord tar det vanligtvis upp till 10 dagar.

Saknar du PostNords returetikett? Inga problem! Kontakta oss på kundservice@patinamode.se, så hjälper vi dig! Det är viktigt att du anger ditt ordernummer när du kontaktar oss. Vi ger dig ett sändnings ID till din retur, så behöver du bara gå till ditt närmsta PostNord ombud så skriver de ut en returetikett till dig. 

Leverans

Du kan välja att hämta paketet i en utvald Budbee box. Då mottar du en pinkod när paketet finns att hämta, som du öppnar luckan med.

Du kan även välja hemleverans med PostNord. Notera: om du inte är hemma när PostNord kommer förbi. Eller om PostNord anser att paketet är för stort, blir ditt paket omdirigerat till ditt närmaste PostNord ombud.

Fraktkostnaden är 59 kr. med Budbee.

Du får gratis frakt till Budbee box vid köp över över 900 kr.

Fraktkostnaden med PostNord är 109,99 kr. Vi kan tyvärr inte erbjuda fri frakt över 900 kr. med PostNord. Det är ett dyrare fraktalternativ och vi har därför inte råd med att skicka gratis via dem. Största delen av våra kunder använder sig utav Budbee, men de täcker tyvärr inte hela Sverige. Så vi vill kunna erbjuda frakt till alla våra kunder och därför har vi dessutom valt att erbjuda frakt med PostNord.

Om du inte är hemma när PostNord kommer förbi med ditt paket, eller om de anser att paketet är för stort omdirigeras det till ditt närmsta PostNord ombud.

Din order kommer till utvald Budbee box med en normal leveranstid på upp till 3 arbetsdagar.

Har du valt PostNord får du normalt ditt paket efter 3-5 arbetsdagar.

Betalning

Du kan betala med Klarna, VISA och MasterCard. Den information du sänder i förbindelse med kortbetalning är krypterad (SSL), vilket betyder att all din data är 100% säker. 

Vid direktbetalning med VISA eller MasterCard dras pengarna först när vi har skickat din order från vårt lager. 

Fick du inte svar på din fråga?

Du är mer än välkommen att kontakta oss om du behöver hjälp - även med det minsta lilla! Fyll i dina kontaktuppgifter och vad ärendet gäller nedanför, så återkommer vi till dig så fort vi bara kan.

Du kan också välja att fylla i dina kontaktuppgifter och be om att få bli uppringd av oss. Men glöm inte att skriva ditt telefonnummer i mailet.

Skicka ett meddelande till kundtjänst

Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Googles integritetspolicy . Användarvillkor gäller.